A megerősödött pénztárcákért zajló verseny márpedig éles, mivel – ahogy az a Future Trade Budapest konferencián elhangzott – a magyarországi e-piac tavalyi, 1200 milliárd forintos forgalma Európában a legnagyobb bővülést mutatta fel Észtország után, megelőzve Lengyelország, Horvátország, Spanyolország, Görögország, Ausztria internetes értékesítéseit.
Európa második legnagyobb bővülését produkálta tavaly a hazai e-kereskedelmi piac. Az online vásárlások nem akarnak leállni a koronavírust követően sem, ugyanakkor van honnan növekednie a magyar piacnak és az export továbbra sem jelentős a hazai cégek működésében. A készpénzes fizetést egyre kevésbé szeretjük, de az utánvéthez azért még ragaszkodik a magyar.
A tavalyi év legfontosabb trendjei közé sorolható, a csomagautomata-boom, melynek keretében 380 darabról 1300 darabra nőtt a különböző csomagautomaták száma az országban. Szintén fontos változás, hogy jelentősen visszaszorult a készpénzes forgalom az e-kereskedelemben, mára csupán 26,4%-ot tesz ki a futárnál vagy bolti átvételnél történő nem elektronikus fizetés a teljes forgalmon belül.
A magyar online piaci szereplők nem igen lépik át az országhatárokat, holott a bővülés egyik záloga a nemzetközi kereskedelemben rejlik – hívta fel a figyelmet a DHL Express Magyarország részéről Mészáros Ádám ügyvezető igazgatója a Future Trade Budapest konferencián.
A Future Trade Budapest konferencián az előadók és a résztvevők is egyetértettek abban, hogy mind a hazai piacon, mind a nemzetközi porondon óriási lehetőségek várják az e-kereskedőket.
Jesse Weltevreden amszterdami e-commerce kutató európai kitekintéséből kiderült, hogy hazánkban igen dinamikusan fejlődik a digitális kereskedelem. Jelenleg az online vásárlók penetrációja 74 százalék körül van, ezzel az öreg kontinens középmezőnyébe tartozunk, olyan piacokat megelőzve, mint Lengyelország, Horvátország, Spanyolország, Görögország vagy éppen a szomszédos Ausztria.
Magyarország e-kereskedelmi piacának forgalma bővült a legnagyobb mértékben Észtország után Európában. A növekedés mintegy 29%-ot tett ki és ezzel a hazai piac meghaladta a 1200 milliárd forintos szintet. – derült ki a Future Trade Budapest konferencián.
Az egyik legfontosabbá váló piaci szegmensben produkált kiemelkedőt hazánk.
Első alkalommal rendezték meg a kiskereskedői szakma legújabb, Future Trade elnevezésű konferenciáját, amely – nevéhez híven – leginkább a hazai kereskedelem várható legfontosabb trendjeire, újításaira fókuszál.
Szeptember elején Budapesten került sor a Future Trade e-kereskedelmi konferenciára. A közel ötven előadóval és tucatnyi szakmai kiállítóval megrendezett konferencia mottója így hangzott: A jövő a jelenben kezdődik.
2021. szeptember 8-án, első ízben kerül megrendezésre a FutureTrade Kereskedelmi Konferencia a Danubius Hotel Héliában. A rendezvényen a kereskedelmi és marketingszakma legnevesebb gurui, valamint a bolti és online értékesítés legsikeresebb cégeinek képviselői vesznek majd részt, és cserélnek tapasztalatot az elmúlt másfél év sikereiről, kudarcairól, valamint utat mutatnak a hazai vállalkozásoknak a jövő kereskedelme felé.