Ha jó a termék, a szolgáltatás, a növekedési stratégia része a határokon való átlépés – legalábbis Európa más országaiban ez a standard, nálunk még ez csak kevés esetben működik. Mik lehetnek az okok, mitől félnek a hazai kereskedők, miért éri meg külföldi piacokban is gondolkodni, mi kell a sikeres induláshoz?
A logisztikai folyamatok hatékonysága az egyik legfontosabb tényező a webáruházak versenyképességében. A logisztikai hatékonyság mérése, a legmodernebb robotizált raktártechnológia és mesterséges intelligenciára épülő, felhasználóbarát informatikai rendszer nélkül szinte lehetetlennek tűnik felvenni a versenyt a tőkeerős nemzetközi e-kereskedőkkel a magyar webáruházaknak.
Az előadásban bemutatjuk, hogyan érdemes mérni a logisztikai folyamataink hatékonyságát, áttekintjük az elérhető legmodernebb fulfillment technológiákat és arra is választ adunk, hogy érdemes-e kiszervezni a logisztikai folyamatainkat.
Fenntarthatóság vagy versenyképesség? Anyagi előnyök vagy hosszú távú gondolkodás? Valóban létjogosult a tehergépjármű flották elektromos- vagy hidrogén hajtásra cserélése a következő 10-20 évben? Az erről szóló, Cambridge Econometrics által Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban végzett kutatás eredményét mutatjuk be az előadásban.
Mit mutatnak a számot, adatok, mennyire bátran nyitnak a hazai kereskedők más országok vásárlkói felé? Melyek a legkedveltebb célországok, várható-e növekedés a következő években ezen a területen?
Egy évtizeddel ezelőtt 10-ből maximum 3-4 rendelés volt ami egy héten belüli átfutási idővel érkezett. Manapság a napon belüli kiszolgálás lehetősége döntheti el, kit választ a vásárló. De ki fizet valójában mindezért, mennyire drága az utolsó km?
Több mint két éve tartó világjárvány, felgyorsult digitalizáció és online világ, hullámvasút módjára ingadozó kereslet, infláció, ellátási lánc problémák: a kereskedőkre nehezedő kihívások a fogyasztói attitűdöt is jelentősen változtatják. Egy globális kutatás bemutatása, hazai adatokkal fűszerezve.
Ember tervez, makrogazdaság végez. Még a bizonytalanság idején is kell lennie egy fogódzónak, ami… segít körülnézni a horizonton. Tájékozódni és orientálni nem biztos, hogy a békeidők bizonyosságával tudunk, de a gazdasági folyamatok komplex értelmezése mégis segít minket a következő üzleti időszakban. Kiskereskedelem, fogyasztás és a nagy kép. Ezekről biztosan lesz szó, de nem veszítjük tekintetünk elől az inflációt sem.